dinsdag 15 november 2011

CO: Resultaten

Het spijt me dat ik zo weinig blog! Ik heb het de laatste tijd erg druk, i'm sorry! Ik denk denk ik twee weken geleden een artikel heb geschreven over CO of Conditioner Only wassen. Wel hier is mijn ondervinding:

De eerste keer was ik laaiend enthousiast over de zachtheid van CO wassen. M'n haar was echt heel zacht en het viel helemaal niet zwaar. Ik kreeg dus ook veel complimenten met: 'Goh Sarah, je haar is super zacht!' Ja dat is heel leuk om aan te horen haha dus was ik wel happy. Het nadeeltje eraan was dat m'n haar sneller vettig werd. Ik was het met shampoo elke drie dagen. M'n haar word niet snel vettig en soms kan ik het echt als ik geen tijd heb pas de vierde dag wassen maar dan voelt het niet lekker dus vermijd ik dat ook! Ik heb m'n haar daarna nog een paar keer Condition Only gewassen met weer goede resultaten. Op een ochtend werd ik wel wakker met heel vettig haar en werd dus ook een beetje pissed. Ik heb m'n moeder naar de winkel gestuurd en shampoo gekocht. Ja, ik was weer met shampoo, i'm sorry. Ik ben nu dus gestopt met CO wassen maar de conditioner gebruik ik wel nog en dat is vooral omdat hij nog vrij vol zit. Natuurlijk is dat mijn ervaring en verschilt het dus per persoon. Bij de ene pakt het beter dan de andere dat is normaal dus baseer je niet helemaal op mijn ervaringen. Ik heb de conditioner van Ultra Doux gebruikt namelijk: Ultra Doux mespoeling met kamille. Hele lekkere conditioner.

Waar moet je op letten bij CO wassen?

Bij Conditioner Only wassen moet je een conditioner kopen zonder siliconen. Je haar word dan op de mildste wijze gewassen. De reden waarom mensen Conditioner Only willen gaan wassen? In shampoo zit er sulfaat -Fout geschreven?-. Sulfaat is vrij argressief voor je hoofdhuid, het droogt het uit. Sulfaat zorgt er wel voor dat je haren minder snel vettig worden. Hoe weet je nu dat het een conditioner zonder siliconen is? Kijk bij een conditioner dat de ingredienten eindigen op ‘cone’.



Ik hoop dat jullie er wat aan gehad hebben!

Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten